FANDOM

Heidi Aaltonen on Venla Savikujan esittämä hahmo Salatuissa elämissä. Heidin ensiesiintyminen tapahtui jaksossa Ismo ja Salla kuntoilevat kohti toisiaan. Heidi on ollut sarjassa yhdennestätoista tuotantokaudesta lähtien.

TaustaaMuokkaa

Heidi Aaltonen kertoi ystävillensä, että hänen vanhempansa kuolivat auto-onnettomuudessa muutama vuosi sitten, minkä jälkeen hän jäi isoäitinsä huostaan. Myöhemmin paljastui, että todellisuudessa Heidin ja hänen veljensä Tuukan vanhemmat eivät kuolleet auto-onnettomuudessa, vaan heidän isänsä Pertti Aaltonen oli tappanut heidän äitinsä ja lopulta itsensä. Hän yritti tappaa myös Tuukan ja Heidin, mutta nämä pääsivät karkuun.

RakkauselämäMuokkaa

KonstaMuokkaa

Heidi seurusteli Konsta Nurmen kanssa, mutta pari erosi Konstan ihastuttua Peppi Puolakkaan. Heidi yritti saada Konstaa takaisin itselleen ja sai Peppiin ihastuneen Sampo Kaukovaaran mukaan juoneen. Yhdessä he onnistuivatkin rikkomaan Pepin ja Konstan suhteen, mutta Konsta ei halunnut palata Heidin kanssa yhteen.

JoonatanMuokkaa

Heidi ja Joonatan Sievinen ystävystyivät tavatessaan toisensa hautausmaalla. Heidi ja Joonatan tunsivat toisensa jo koulusta, mutta silloin nuoret eivät tehneet lähempää tuttavuutta, koska Joonatan seurusteli Juulia Aution kanssa ja lopetti koulunsa kesken. Pienen keskustelun jälkeen Heidi löysi Joonatanista kuuntelevan ystävän ja myöhemmin he alkoivat seurustella.

JiriMuokkaa

Heidi tapasi Paula Sievisen sisarenpojan Jiri Viitamäen Vilnassa, missä Pihlajakadun koripallojoukkue osallistui paikalliseen kilpailuun. Jiri teki vaikutuksen Heidiin heti ensisilmäyksellä ja myöhemmin Heidi odotti tapaavansa pojan uudestaan. Heidin ollessa Pepin ja Niko Vainion kanssa syömässä, Jiri ilmestyi samaan ravintolaan. Nikon ja Pepin poistuttua Jiri suuteli Heidiä. Paula oli antanut Jirille osoitteensa ja pian Jiri ilmestyikin Pihlajakadulle, jossa Heidi ja Jiri tapasivat uudestaan.

Jiri oli aikaisemmin kirjoittanut paperin puuttuessa puhelinnumeronsa Heidin käsivarteen tussilla. Numero ei kuitenkaan irronnut käsivarresta useista yrityksistä huolimatta ja Heidi joutuikin piilottelemaan sitä Joonatanilta. Joonatanin huomattua numeron Heidi valehteli sen kuuluvan eräälle luokkatoverille. Salaisuus kuitenkin paljastui Joonatanin ja Jirin vaihtaessa keskenään puhelinnumeroita. Joonatanin lähdettyä Norjaan Heidi ja Jiri tapailivat julkisemmin ja päätyivätkin harrastamaan seksiä kahvila dAmDaMin takahuoneessa. Alkava suhde päättyi, kun Heidi yllätti Jirin ja Anna Abreun roudarin saman peiton alta. Myöhemmin Heidi ja Jiri aloittivat seksisuhteen, vaikka Heidi seurusteli Topin kanssa. Topin kuoleman jälkeen Heidi ja Jiri alkoivatkin seurustelemaan vakavasti.

TopiMuokkaa

Heidi tapasi Tobias ”Topi” Nylundin vieraillessaan Pepin kanssa hevostalleilla. Kaksikon tavatessa uudelleen Eetu-hevosen pelastamiseksi pidetyissä ”länkkärijuhlissa” heidän välinsä lämpenivät, ja he aloittivat parisuhteen. Topi jätti Heidin saatuaan tietää tämän ja Jirin välisestä seksisuhteesta ja ajautui käyttämään huumeita, jotka lopulta johtivat tämän kuolemaan. Heidi kärsi omantunnontuskia asiasta, mutta ymmärsi sitten, että ei voi syyttää itseään ikuisesti.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki