FANDOM

Kari Taalasmaa on Tommi Taurulan ja Henri Halkolan (2009) esittämä hahmo Salatuissa elämissä. Kari on esiintynyt sarjassa kausilla 1 - 12, ja jälleen 16.:sta kaudesta eteenpäin.

Karin ensiesiintyminen tapahtui jaksossa Niin työssä kuin huveissakin Aki näyttää päässeen voittoputkeen.

Rooli sarjassaMuokkaa

1. tuotantokausiMuokkaa

Kari tuli sarjaan ensimmäisen kauden alkupuolella. Hän oli joutunut vankilaan pahoinpideltyään siskonsa Elinan raiskanneen miehen. Kun Kari pääsi vankilasta ja palasi Pihlajakadulle, häntä odottivat Ulla ja Seppo kirjekuoren kanssa, jossa oli huomattava summa rahaa. Kari ei suostunut kertomaan rahojen alkuperää, vaan valehteli Sepolla saaneensa rahat kuljettamalla huumeita vankilaan. Todellisuudessa Jukka Salin oli maksanut Karille, ettei hän paljastaisi Jukan pojan Aleksin osallisuutta em. pahoinpitelyyn. Kari olikin sarjan alussa itsekäs ja kiristi jopa Jukkaa maksamaan lisää rahaa, ettei Kari paljastaisi Jukan tekoa Aleksille. Kari vikitteli myös Jukkaa ärsyttääkseen tämän tytärtä Siljaa ja saikin hänet mukaansa hotellihuoneeseen. Silja oli valmis menemään sänkyyn Karin kanssa, mutta Kari tajusi ettei voinut käyttää nuorta tyttöä hyväksi. Kari päätti vaihtaa maisemaa hetkeksi...

2. tuotantokausiMuokkaa

Kari palasi Pihlajakadulle kuultuaan, että hänen vanhempansa aikovat erota. Kari keksi tarinan raskaana olevasta tyttöystävästä ja kertoi Sepolle ja Ullalle, että hänestä tulee isä. Hän ajatteli, että näin he eivät voisi erota. Ulla ja Seppo päättivät unohtaa riitansa ja tukea Karia kaikin mahdollisin tavoin. Samalla Karille selvisi, että Ulla ja Seppo olivat voittaneet lotossa yli 90 000 markkaa. Kari lavasti murron taalasmaille ja häipyi rahat mukanaan, mutta palasi takaisin tajutessaan, ettei voisi viedä vanhempiensa rahoja. Tällä välin kuitenkin Aleksi oli paljastanut Ullalle ja Sepolle Karin valehdelleen raskaana olevasta Tuulikki-tyttöystävästä. Kari selitti vanhemmilleen miksi oli valehdellut ja sai tekonsa anteeksi. Kari oli kuitenkin edelleen työtön ja rahaton. Hetken ajan hän jopa yritti kiristää parhaalta ystävältään Aleksilta rahaa uhkaamalla paljastaa tämän ja Hannan suhteen Jukalle. Maarit kuitenkin sai Karin luopumaan ajatuksesta. Työtön Kari päätyi talonmiehen hommiin yhdessä vanhempiensa kanssa, joskaan hän ei siitä erityisesti nauttinut.

Kari ja Aleksi olivat pitkään haaveilleet yhteisestä autokorjaamosta, ja kun Ulla takasi lainan korjaamon tiloihin, sai Kari Aleksin innostumaan hankkeesta. Korjaamolla riitti asiakkaita ja Karin elämä oli mallillaan, kunnes Seppo halusi tulla bisnekseen mukaan ja osti rikkinäisiä autoja ja hommasi Karille ja Aleksille asiakkaita. Viimeinen tikki korjaamolle oli, kun Kari hajotti vahingossa Martti Viljasen antiikkiauton. Kari poltti tahallaan auton ja yritti selittää vakuutusyhtiöille, että kyseessä oli tuhopoltto. Vakuutusyhtiön tarkasta ei kuitenkaan vakuuttunut Karin tarinasta. Kari oli rahaongelmissa ja alkoi epätoivoisena varastaa kodin elektroniikkaa sillä välin, kun muut pihlajakatulaiset olivat juhlimassa Jukan ja Hannan vihkimistä. Ryöstökeikallaan Kari törmäsi poliisia piilottelevaan Aki Nikkiseen, joka lupasi olla paljastamatta Karia poliiseille, jos Kari ei paljastaisi häntä. Samalla Aki tarjosi Karille huumekauppiaan pestinä. Rahatilanteen pakottamana Kari joutui suostumaan. Myöhemmin Kari antoi Sakulle ja Kallelle ilmaiseksi "koenäytteet" huumeista ja käski poikien levittää sanaa. Kallen kokeiltua "ekstaasia", hän joutui sairaalaan ja oli miltei kuolla. Selvisi, ettei huumeet ollutkaan ekstaasia, vaan aivan jotain muuta. Hanna, jonka Saku oli hälyttänyt apuun, kun Kalle oli alkanut oireilla, pakotti poikia kertomaan keneltä he olivat huumeita saaneet. Pihlajakadulla alkoi leviämään huhut huumekauppiaasta. Hanna myös vihjasi Ullalle, että Kari on sotkeutunut huumeisiin. Ulla kysyi Karilta suoraan, miten asia on, mutta Kari kielsi kaiken. Ulla näki Karin silmistä, että tämä valehteli ja käski Karin pakata laukkunsa ja häipyä.

Kari muutti tilapäisesti Elinan ja Markuksen asuntoon ja yritti jatkaa elämäänsä. Kun Aleksi sai kuulla, että Kari oli tarjonnut huumeita Sakulle, tämä hakkasi Karin ja sanoutui irti Taalasbiilistä. Kari ei nähnyt enää mitään syytä yrittää ja päättikin tehdä itsemurhan laittamlla yhden korjaamon auton pakoputken menemään auton ikkunasta sisään, painaa kaasun pohjaan ja näin tukehduttaa itsensä. Aleksi saapui viime hetkellä paikalle ja pelasti Karin. Järkyttyneet Ulla ja Seppo ottivat Karin takaisin hoiviinsa. Jonkin ajan päästä tapahtuneesta Kari päätti lähteä Aleksin kanssa kiertämään ulkomaita. Heidän oli tarkoitus lähteä yhdessä, mutta lähtöpäivänä Aleksi ei löytänyt passiaan, joten Kari päätti lähteä edeltä ja Aleksi tulisi perässä.

3. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

4. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

5. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

6. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

7. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

8. tuotantokausiMuokkaa

Kari esiintyi vain muutamassa jaksossa. Hän kävi katsomassa tytärtänsä Oonaa, joka oli joutunut sairaalaan pudottuaan hissikuiluun. Lauran poika Sauli varoitti Karia Aarosta ja kertoi, että tämä on ihan hullu. Aaron kanssa juteltuaan Kari ei kuitenkaan huomannut Aarossa mitään erikoista.

9. tuotantokausiMuokkaa

Kari palasi sarjaan kauden päätösjaksossa. Hän pimpotti Sallan ja Tuomon ovikelloa, ja Tuomo meni avaamaan. Hän kyseli Tuomo Tervajokea. Tuomon kertoessa olevansa kyseinen henkilö, Kari löi häntä turpaan sen enempää kyselemättä. Salla kauhisteli tapahtunutta ja kysyi kuka mies on. Kari kertoi olevansa Elinan veli.

10. tuotantokausiMuokkaa

Kari asettui asumaan isänsä Sepon asuntoon erottuaan tyttöystävästään Katjasta. Kari työskenteli Talotaikureissa, mutta lisärahan toivossa hän alkoi varastella Romeon kanssa autoja tilaustyönä Sebastian Kuulalle. Eräästä keikasta he kuitenkin jäivät kiinni ja joutuivat ilmiantamaan pomonsa Stuban poliiseille.(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

11. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

12. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

PerheMuokkaa

IsäMuokkaa

Pääartikkeli: Seppo Taalasmaa

Karin isä on talonmies Seppo Taalasmaa. Kari ei ole varsinaisesti isänsä silmäterä, ja Sepolla on monesti ollut sulattelemista Karin toilailujen kanssa.

ÄitiMuokkaa

Pääartikkeli: Ulla Taalasmaa

Karin äiti Ulla Taalasmaa on aina jaksanut rakastaa ja pitää huolta pojastaan, vaikka Ullan huolenpito ei ole aina miellyttänyt Seppoa ja Elinaa.

Elina Muokkaa

Pääartikkeli: Elina Taalasmaa

Kari on ollut aina hyvissä väleissä siskonsa Elinan kanssa, vaikka välillä Elinan mielestä Kari menee liian pitkälle asioissa.

AmmatitMuokkaa

TalonmiesMuokkaa

Kari on talonmiehen poikana tottunut auttamaan isäänsä talkkarin hommissa, ja oli miltei päätyä Talotaikureiden toimitusjohtajaksi.

Snow TeamMuokkaa

Ossi Puolakka hoiti aikoinaan Karille töitä Snow Teamista.

SuhteetMuokkaa

Hänellä oli rakkaus suhde Laura Kivirannan kanssa, ja suhteessa syntyi myös tytär, Oona. Hän on seurustellut myös Katja Vainion ja Noora Aution kanssa. Nooran kanssa hän oli kihlossa, joka myöhemmin purettiin, mutta he palasivat kihloihin, kun Noora odotti kaksosia. Nooran saatua keskenmenon, hän pakeni Afrikkaan. Tämän jälkeen Karilla on ollut seksisuhde Isabella Holmin kanssa. Noora kuitenkin palasi, jonka jälkeen he alkoivat seurustella, ilmoittivat aikovansa oikeasti naimisiin ja Kari muutti Afrikkaan Nooran ja tämän pojan, Benjaminin kanssa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki