FANDOM

Markus Ekholm on Andrei Sandbergin esittämä suomenruotsalainen hahmo Salatuissa elämissä. Hän perusti kahvila-ravintola Barbaarin ja yökerho Geelin. Markus Ekholm esiintyi sarjassa kausilla 15

Markus on perusluonteeltaan ystävällinen ja uskollinen sekä piripää

Markuksen ensiesiintyminen tapahtui sarjan ensimmäisessä jaksossa ja viimeinen esiintyminen jaksossa Hanna astuu uraputkeen.

Rooli sarjassaMuokkaa

1. tuotantokausiMuokkaa

Markus ja Aki perustivat Pihlajakadun lähistölle ravintola Barbaarin. Aki oli Markuksen paras ystävä ja he heittivät aina hulvatonta läppää, muidenkin kustannuksella. Markus oli toivottoman ihastunut juristi Laura Kivirantaan, mutta ei harmikseen saanut vastakaikua. Markus ja Aki muuttivat Pihlajakadulle Tyyne Puustisen ex-asuntoon.

2. tuotantokausiMuokkaa

Markus sai tietää Akin tappaneen Tyynen. Aki lähti poliiseja karkuun ja Markuksen kämppikseksi tuli Elina, joka ihastui Markukseen ja joilla oli pientä säpinää. Markus oli kuitenkin yhä rakastunut Lauraan. Lauran pomo arvosti vakiintuneita työntekijöitä ja he saivat väärän käsityksen, että Markus ja Laura olisivat pari. Tämän takia Laura sai ylennyksen. Lauran pomo ja hänen vaimonsa alkoi suunnitella Lauralle ja Markukselle heitä, eivätkä he voineet enää paljastaa asian oikeaa laitaa. He pääsivät asiasta eroon Lauran väittämällä Markuksen sekaantuneen huumeisiin. Lauran pomon vaimo Riitta Ruukki alkoi ahdistella Markusta ja olisi halunnut tämän rattopojakseen. Aki palasi ja alkoi seksisuhteeseen Lauran kanssa ja Markus oli mustasukkainen. Hetken päästä Aki muutti takaisin Markuksen kanssa ja Markus joutui heittämään Elinan pihalle. Kauden päätösjaksossa Markus ja Laura suutelivat.

3. tuotantokausiMuokkaa

Markus ja Laura alkoivat seurustella. Markuksen isä sai sairaskohtauksen ja Markus kertoi että Eerikillä on toinenkin lapsi: Aki.

4. tuotantokausiMuokkaa

Markus perustaa Geelin. Markus ja Elina seurustelevat. Aki koittaa vietellä Markuksen äidin Karinin jotta saisi osansa Eerikin perinnöstä. Markus löytää heidät laivalta, jossa he ovat avioitumassa. Markus paljastaa Karinille, että Aki on Eerikin poika. He tappelevat, minkä seurauksena Markus tippuu kielekkeeltä veteen. Aki luuli tappaneensa veljensä ja ystävänsä ja lähti Pihlajakadulta,vaikka Markus ei oikeasti kuollut. Markus saa Geelin pyörittämisestä stressiä ja alkaa käyttää huumeita. Hänen työkaverinsa Camilla yritti auttaa Markusta irti huumeista. Päätösjaksossa on Markuksen ja Elinan häät, ja Markus menettää tajuntansa huumeiden takia. Elina saa tietää Markuksen huumeongelmasta.

5. tuotantokausiMuokkaa

Markuksen ja Elinan suhde oli epävarma, kun Elina mietti voisiko hän elää Markuksen kanssa hänen huumeidenkäytön takia. He elivät hetken asumuseron tapaisesti, mutta suhteelle annettiin mahdollisuus ja he lähtivät häämatkalle. Markus menehtyi lentomatkalla.

PerhesuhteetMuokkaa

Markus kuuluu erittäin varakkaaseen sukuun, mutta hän ei kertonut asiasta edes ystävilleen ja eli aivan tavallista arkea pyörittäen kuppilaa. Erikin veli oli varatuomari. Hänen enonsa oli Kristofer Gyllendorff, joka johti suurta sijoitusalan yritystä.

IsäMuokkaa

Markuksen isä oli Eerik Ekholm. Hän pääsi käsiksi suvun rahoihin avioliittonsa kautta, mutta halusi myös itse saavuttaa jotain. Siispä hän johti suurta Ekholm Enterprise-yritystä. Eerik sai sairauskohtauksen ja hän olisi tarvinnut luuytimen luovuttajaa, mutta Markus ei ollut sopiva. Markus paljasti isälleen olevan vielä vaihtoehto, sillä Eerikillä oli toinenkin lapsi, Aki. Eerik ehti kuitenkin menehtyä.

ÄitiMuokkaa

Markuksen äiti on Karin Ekholm. Hän oli avioitumassa Akin kanssa, kun sai tietää Markukselta tämän olevan Eerikin poika.

SisaruksetMuokkaa

Markuksen velipuoli on Aki, joka selvisi hänelle vasta myöhemmin.

Romanttiset suhteetMuokkaa

Laura Kiviranta

Elina Ekholm

YstävyyssuhteetMuokkaa

Aki NikkinenMuokkaa

Toni Veijalainen

Katja Vainio

Vihamieliset suhteetMuokkaa

TyöelämäMuokkaa

Markus perusti ja omisti Club Geelin ja kahvilaravintola Barbaarin.

TyyliMuokkaa

AsuntoMuokkaa

Markus asui yhdessä Akin kanssa Tyyne Puustisen entisessä asunnossa. Välillä Markuksen kanssa asui Elina Ekholm, Aleksi Salin ja Laura Kiviranta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki