FANDOM

Koko nimeltään Miia Kristiina Laitela (syntynyt 15.12.1981 kuollut 23.5.2001) on noin 16-vuotias runoja kirjoitteleva tyttö. Hänen perheeseensä kuuluu isä Ismo Kalervo Laitela, vuoden vanhempi veli Kalle Juhani Laitela sekä edesmennyt äiti Liisa Laitela. Miian ja Kallen äiti kuoli syöpään lasten ollessa noin 9-vuotiaita. Sen jälkeen heidän perhe-elämänsä on muuttunut Ismon alkaessa aina suuttuessä lyömään lapsiaan. Miia hyväksyi Kallen homouden ihan hyvin, toisin kuin isänsä joka ei ole vieläkään ihan päässyt yli siitä. Miian ystäväpiiriin kuului lapsuuden ystävä Silja Salin, Miian elämän rakkaus Saku Salin, naapurin uudet asukkaat Aamu ja Teemu Korhonen, sekä Salineille muuttanut vaihto-oppilas Chiqi-Li. Miian on nähty tulevan toimeen myös häntä monta vuotta vanhemman Jenni Vainion kanssa, joka antoi Miialle vinkkejä miesten suhteen.

Miia on luonteeltaan hieman temperamenttinen, mutta sympaattinen. Hän kuoli juuri ennen ylioppilas juhliaan pahanlaatuiseen aivokasvaimeen jaksossa 540, joka esitettiin 17.1.2002. Miia sai todistukseen kolme L:llää. Aluksi lääkäri syytti Miiaa aliravitsemuksesta, vaikka kyseessä olin vakavampi sairaus. Vaikea sairaus vei lopulta voiton ja Miia kuoli Sakun käsivarsille. Juuri ennen kuolemaansa Inka esitti Miialle laulun "siniseen", jonka Miia toivoi esitettävän myös hänen hautajaisissaan. Miia petti myös itseään pitkään seurustelemalla Mika Pajun kanssa, ja tuli jopa tälle raskaaksi...päätyen aborttiin. Wanhojen tansseissa Miia tunnusti rakkautensa Sakua kohtaan, jonka vuoksi Mika (sairasti diabetesta) sai insuliinikohtauksen ja Saku lähti ilman ajokorttia ja huumepäissään viemään Mikaa sairaalaan. Saku törmäsi puuhun, mutta Miia pelasti heidät palavasta autosta. Saku selvisi, mutta Mika kuoli. Miia oli pitkään vaisu tämän jälkeen ja liittyi Nooalaiset-uskonlahkoon, jota johti Toivo Karhu. Nooalaiset olivat kuitenkin salainen itsemurha-lahko, ja Toivo yritti saada Miiankin tekemään itsemurhan. Pihlajakatulaisten viettämässä joulua Ylläksellä Lapissa saapui Miian iloksi paikalle pois muuttanut veli Kalle miesystävänsä kanssa. Miia oli vaisu ja Saku huomasi tämän, mutta Miia ei kertonut totuutta aivokasvaimestaan. Esteenä pitkälle suhteelle ovat olleet myös Sakun naiset, kuten Kukka-Maaria Kujala. Ennen kuolemaansa Miia suuteli Sakua ja sanoi viimeiset sanansa.

Työelämä: Miia on työskennellyt muunmuassa Sofian hoitajana Salineilla.Aivokasvaimensa takia Miia kerran unohtikin Sofian ja lähti Aamun kanssa Barbaariin. Hän on myös työskennellyt isänsä kaupalla.

Miiaa näytteli Venla Vanessa Saartamo-Barquero.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki