FANDOM

TaustaMuokkaa

Ossi Petteri Puolakka on kotoisin Sodankylästä. Ossilla on useita sisaruksia, joista Veera on kaikkein läheisin, vaikkei Ossi ja Veera olekaan toisiaan enää muutamaan vuoteen nähneetkään. Ossi on läheinen myös Veeran Peppi Puolakka-tyttären kanssa. Isäänsä kohtaan Ossilla on vanhoja kaunoja; isä onnistui sotkemaan perheensä raha-asiat Ossin ollessa nuori, eikä Ossin isän ja äidin avioliittokaan ollut pelkkää onnea.

Ossi on urheilullinen ja energinen ja hän onkin kiertänyt ympäri maailmaa myös hiihtopummina ennen kuin vakiintui Helsinkiin asumaan. Ossi asui pitkään parhaan ystävänsä Riku Jääskeläinen perheen luona Rakkavaarassa. Rikun kuolema satuttikin Ossia kovasti; Riku ja Ossi olivat kuin veljeksiä.

Elämä PihlajakadullaMuokkaa

Ossi saapui Pihlajakadulle keväällä 2004. Komeana miehenä Ossi saavutti välittömästi niin Elina Taalasmaan kuin Camilla Mustavaarankin huomion kahvila Kentaurin avajaisissa.

Ossi muutti Pihlajakadulle ullakkoasuntoon parhaan ystävänsä Rikun kanssa ja aloitti työt Snow Teamissa. Huolettomana naistenmiehenä Ossi vietti villiä sinkkuelämää, mutta ihastui myös Rikun tyttöystävään Katri Sieviseen. Ossi päätyi solmimaan pomonsa Elinan kanssa sopimuksen: Ossi saattaisi Elinan raskaaksi, ja Ossi saisi vastuun Snow Teamista itselleen. Kun Elinalle selvisi, että Ossi on todellisuudessa steriili eikä voi saada lapsia, Elina antoi potkut Ossille ja palkkasi tilalle Ismo Laitelan. Ossi aloitti työt Kentaurissa.

Helsinkiin muuttanut Rikun äiti Tanja Jääskeläinen herätti Ossissa jälleen vanhoja tunteita; Ossi oli ollut nuorempana ihastunut Tanjaan. Tanja ja Ossi päätyivät sänkyyn, mutta Riku yllätti heidät ja lähti humalassa suutuspäissään ajamaan autolla. Riku ajoi kolarin, menehtyen Tanjan ja Ossin suureksi suruksi.

Rikun kuolemasta toivuttuaan Ossi alkoi jälleen piirittää Ismon kanssa suhteen aloittanutta Tanjaa. Elina suostui lopulta palkkaamaan Ossin takaisin Snow Teamiin, jolloin Ossi pääsi aitiopaikalle tarkkailemaan Tanjan ja Ismon suhdetta. Ossille paljastui ennen Tanjaa Ismon peliriippuvuus, ja Ossi kertoi asiasta Tanjalle.

Vaikka Ossi ja Tanja päätyivätkin myöhemmin jälleen sänkyyn, Ossi alkoi kiinnostua Juulia Autiosta, joka paljastui myöhemmin Tanjan tyttäreksi. Ossi päätyi sänkyyn naapurinsa Jenni Vainion kanssa, ja alkoikin lopulta oikeasti rakastua Jenniin. Jenni ei kuitenkaan kertonut omista tunteistaan, ja Ossi aloitti seurustelusuhteen Isabella Holmin kanssa. Rakkaus Jenniin ei kuitenkaan unohtunut, ja lopulta Ossi ja Jenni päätyivät yhteen.

Ossi joutui pyramidihuijauksen kohteeksi ja menetti suuren summan rahaa, mutta kaikesta huolimatta Ossi ja Jenni pysyivät edelleen yhdessä. Ossi painoi kovaa tahtia töitä, ja lopulta Ossi sairastui aivoverenvuotoon. Juuri ennen kuin Ossi joutui leikkaukseen, Ossi ja Jenni menivät sairaalassa naimisiin. Leikkauksen seurauksena Ossi kuitenkin menetti muistinsa ja näin ollen myös unohti rakkautensa Jenniin.

Ossi muisti palautui vasta muutamia kuukausia myöhemmin Sara Polvijärven lukittua Ossin ja Jennin majatalo Amandan viinikellariin. Jenni oli kuitenkin jo ehtinyt aloittaa suhteen Miika Mäkelän kanssa. Miika ja Jenni erosivat kuitenkin pian, ja ei mennyt kauaa, kun Ossi ja Jenni aloittivat jälleen suhteen.

Ossin mustasukkaisuus nosti päätään, kun Jenni tutustui tiede- ja teknologiaministeri Asko Erkkilään. Jenni vakuutteli, ettei hänen ja Askon välillä ole mitään, mutta pian Jenni ja Asko päätyivät sänkyyn ja Jenni jätti Ossin. Ossi yritti sabotoida Jennin ja Askon suhdetta, mutta tajusi lopulta, että Jenni rakastaa Askoa. Ossi päätyi sänkyyn Jennin työkaverin Cindy Rintalan kanssa. Ossi alkoi ihastua Cindyyn, mutta kun Jenni ja Asko erosivat, päätyi Ossi Jennin lohduttajaksi ja vanhat tunteet nostivat jälleen päätään.

Pian Cindy kertoi olevansa raskaana Ossille, mutta Ossi kiisti kaiken: hänhän on steriili. Ossi meni tutkimuksiin, joissa selvisi, että on olemassa pieni mahdollisuus, että Ossi voisi saada lapsia. Ossi olisi halunnut pitää lapsen, mutta Cindy valehteli tehneensä abortin, vaikka todellisuudessa olikin luvannut antaa lapsensa adoption kautta Heli Sieviselle. Jennille Ossi ei kertonut mitään koko asiasta. Ossi ja Jenni päättivät lopulta mennä naimisiin. Häissä Ossille ja Jennille kuitenkin selvisi yllättäen, että Cindy on edelleenkin raskaana.

Cindy päätti lopulta pitää lapsen itsellään, ja Ossi halusi olla isä lapselle. Jennin oli sopeuduttava siihen, että hänen miehensä odottaa toisen naisen kanssa lasta. Cindy paljasti Ossille olevansa ihastunut tähän, ja Ossi tajusi tuntevansa samoin. Cindyn synnytys käynnistyi etuajassa, ja tuoreet vanhemmat järkyttyivät, kun poikavauva ei ollutkaan syntyessään kunnossa. Ossi lohdutti Cindyä ja kaksikko päätyi suutelemaan. Jenni näki parin suudelman, mutta Ossi ei jaksanut välittää: vauva oli etusijalla. Lopulta selvisi, että vauva on kunnossa, ja Ossi tajusi olevansa isä. Ossin jättämä Jenni katkeroitui, jonka seurauksena hän vaihtoi sairaalassa Ossin ja Cindyn sekä Isabellan ja Sebastian Vuorelan poikavauvat keskenään.

Työelämä Helsingissä Muokkaa

RakkauselämäMuokkaa

Lapset Muokkaa

Alexander Holm (kuollut)

Muuta Muokkaa

Ossia näyttelee Sami Sarjula

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki