FANDOM

Saku Eliel Salin oli Jasper Pääkkösen näyttelemä hahmo Salatuissa elämissä. Hän esiintyi sarjassa tuotantokausilla 1 - 4. Saku on Salinin perheen keskimmäinen lapsi. Hänellä on isoveli Aleksi ja pikkusisko Silja.

Sakulla on alkoholismista kärsinyt äiti nimeltä Maarit, josta isä Jukka erosi Sakun ja Siljan ollessa pieniä. Aleksi, joka muistaa miltä tuntui elää alkoholistiäidin kanssa, kohtelee Maaritia ensi alkuun paljon sisaruksiaan kylmemmin. Jukka avioitui kuitenkin myöhemmin itseään noin kymmenen vuotta nuoremman Hannan kanssa, josta tuli Sakun äitipuoli.

Hannalla on Aleksin kanssa tytär nimeltä Sofia Salin, jolle Saku on setä. Kuultuaan Hannan ja Aleksin salasuhteesta Saku raivostui. Hän ei voinut käsittää, kuinka he saattoivat sillä tavalla pettää Jukkaa. Tämä viilensi veljesten välit, mutta Sakun sen aikainen tyttöystävä Miia Laitela sai veljekset taas lähenemään, ja lopulta Aleksi sai Sakun näkemään kantansa. Saku alkoi tuntea myötätuntoa Aleksia ja Hannaa kohtaan, eikä aikonut olla esteenä parin tulevaisuudelle.

Sakun siskolla Siljalla on myös kaksi lasta, jotka asuu Siljan ja tämän puolison Matthew Hickleyn kanssa Amerikassa.Sakun parhaita ystäviä Pihlajakadulla olivat naapurissa asuvan Ismo Laitelan lapset, Kalle ja Miia sekä pikkusisko Silja. Nelikko oleskeli keskenään paljon ja ystävyys nuorien välillä oli erottamaton.

Saku kaveerasi jonkin aikaa diabeteksestä kärsivän Mika Pajun kanssa. Mikan aikeena oli päästä lähelle Miiaa. Sakuun aiemmin ihastunut Miia alkoi jo luopua toivosta tämän suhteen ja alkoi seurustella Mikan kanssa. He päätyivät harrastamaan seksiä, jonka seurauksena Miia alkoi odottaa Mikalle lasta.

Mika sai vanhojen juhlissa insuliinikohtauksen nähtyään Sakun ja Miian suutelevan. Saku, jolla oli alkoholia ja marihuanaa veressään, lähti ajamaan Mikaa sairaalaan, menetti kurvissa hallintansa ja syöksyi autolla päin puuta. Mika kuoli onnettomuudessa ja Saku sai pysyvästi epilepsian. Mikan isä, Tapani Paju järjesti jutun näyttämään siltä kuin Mika itse olisi ajanut, minkä vuoksi Saku selvisi joutumatta vastuuseen. Miia teki myöhemmin abortin lapsensa isän kuoleman vuoksi.

Kun Kalle paljasti Sakulle homoutensa, ystävyys poikien välillä kylmeni ja Saku alkoi vältellä Kallea. Sulatettuaan uutista tarpeeksi Saku suostui sovintoon ja pojat ystävystyivät uudelleen. Saku on joutunut moneen kertaan puolustamaan Kallea muun muassa tämän isää Ismoa sekä sisaren poikaystävää Mikaa vastaan.

RakkauselämäMuokkaa

Miia LaitelaMuokkaa

Sakun suuri rakkaus oli Miia, joka tunnusti rakkautensa Sakulle jo varhain. Kun Saku, Miia, Kalle ja Silja kävivät uimahallissa, päätyivät Miia ja Saku suutelemaan, mutta pian Saku kertoi Miialle, ettei heidän kannata enää tavata sotkuisesta elämäntilanteesta johtuen. Miia ja Saku päätyivät yhteen ja näytti jo, että suhde toimisi loistavasti. Miia kuitenkin sekosi erääseen uskonlahkoon ja osallistui heidän mukanaan eräänlaiseen rituaaliin, jossa hänen luultiin kuolleen. Samaan aikaan kun Saku ja Miian perhe surivat ”kuollutta” läheistään, lepuutti tämä hermojaan Lontoossa. Myöhemmin Miia sai selville, että hänellä on syöpä. Hän kuoli 23. toukokuuta 2002. Murtunut Saku aikoi jo omistaa elämänsä vähäosaisten auttamiseen, mutta päätyikin lopulta lähtemään Norjaan kalastusalukselle.

NinaMuokkaa

Saku tapasi Mika Pajun kautta Ninan, jonka kanssa seurusteli vähän aikaa. Leikki oli kuitenkin alusta alkaen vain kokeilua molemmille.

Kukka-Maaria KujalaMuokkaa

Saku seurusteli jonkun aikaa myös Kukka-Maaria Kujalan kanssa, joka oli kuitenkin enemmän kiinnostunut Sakun jääkiekkoasusta kuin Sakusta itsestään. Kukka-Maaria kärsi Sakun tapaan lukihäiriöstä.

Chiqi LiMuokkaa

Kun Silja lähti Yhdysvaltoihin vaihto-oppilaaksi, Salineille tuli filippiiniläinen vaihto-oppilas Chiqi Li. Chiqin olisi itse asiassa pitänyt mennä Tampereelle Huhtaloiden perheeseen, mutta hän halusi jäädä Helsinkiin isänsä takia. Saku oli aluksi ihastunut Chiqiin, mutta katolinen Chiqi kieltäytyi Sakun pokaamisyrityksistä ja sanoi pitävänsä Sakua veljenään. Saku ja Chiqi pysyivät ystävinä.

Virpi HurmeMuokkaa

Virpi Hurme (es. Mariko Pajalahti) oli pidemmän aikaa ollut ihastunut Sakuun. Ihastuminen oli yksipuolista, eikä Saku huomannut Virpiä. Hän epäili Sakun olleen ihastunut Salinien vaihto-oppilaaseen Chiqi Lihin ja rupesi uhkailemaan häntä. Kun Saku pääsi selville siitä, Virpi pyysi anteeksi Chiqiltä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki