FANDOM

Salatut elämät on FremantleMedia Finland Oy:n tuottama suomalainen saippua- ja draamasarja, jota esitetään MTV3-kanavalla. Sarjan ensimmäinen jakso nähtiin MTV3:lla maanantaina, 25. tammikuuta 1999.

Sarjaa oli alumperin tarkoitus tehdä vain vuoteen 2002 asti, eli noin 540:n jakson verran, mutta sopimusta on sen jälkeen jatkettu useita kertoja sarjan valtavasta suosiosta johtuen. Nykyinen sopimus on voimassa vuoteen 2018.

Sarjan tapahtumat keskittyvät Pihlajakadulle, joka sijaitsee Helsingin Ullanlinnassa. Ominnaista sarjalle on myös Helsinkiläiset maisemakuvapätkät kohtausten välissä ja lopussa siniseksi muuttuva cliffhanger, johon sarjan tapahtumat loppuvat ja huipentuvat, yleensä melko jännittävästi.

Alkuperäisiä hahmoja sarjassa on jäljellä tällä hetkellä neljä, jotka ovat Ismo LaitelaKalle LaitelaUlla Taalasmaa sekä Aki Nikkinen ja Kari Taalasmaa. Vain Ismo on ollut sarjassa jatkuvasti: Kalle oli poissa noin kymmenen vuotta ja palasi vuonna 2012. Ulla oli sarjassa vuosina 99-07, palasi lyhyelle vierailulle vuonna 2010 ja palasi sarjaan jälleen syksyllä 2013. Aki Nikkinen oli poissa yli 12 vuotta, ja palasi syksyllä 2014.

Salattuja elämiä on näytetty MTV3:lla jo yli 3000 jaksoa. Keväällä 2016 sarjasta tuli Suomen pitkäkestoisin draamasarja kautta aikojen.

Tuotantokaudet Muokkaa

Salatut elämät on jaettu tuotantokausiin. Yksi tuotantokausi kestää elo- tai syyskuusta seuraavan vuoden huhti-, touko- taikka kesäkuuhun asti. Poikkeuksena ensimmäinen kausi, joka kesti vuoden 1999 tammikuusta saman vuoden kesäkuuhun.

Luettelo tuotantokausista:Muokkaa

ErikoisjaksotMuokkaa

Spin-off-sarjat Muokkaa

Muut materiaalit Muokkaa

Sarjan henkilöistä kertovat kirjat:Muokkaa

Muut kirjatMuokkaa

CD-julkaisuMuokkaa

DVD-julkaisutMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki