FANDOM

Toni Veijalainen oli Kristo Salmisen esittämä hahmo Salatuissa elämissä. Toni esiintyi sarjassa kausilla 1 - 3, sekä 5 - 6.

Tonin ensiesiintyminen tapahtui sarjan ensimmäisessä jaksossa, ja viimeinen esiintyminen osassa Teemun unelmat saavat siivet alleen.

Rooli sarjassaMuokkaa

1. tuotantokausiMuokkaa

Jenni Vainio löysi Tonin baarista ja vei tämän kotiinsa. Toni ystävystyi Jennin ja tämän siskon Katjan kanssa ja ryhtyi heidän alivuokralaisekseen. Bisnesmiehenä toimivalla Tonilla oli kuitenkin salaisuuksia. Yksi niistä oli mystinen Petri, jota Jenni ja Katja pitkään luulivat Tonin pojaksi. Toni ei suostunut kertomaan Petristä siskoksille. Ajan saatossa Toni ihastui Jenniin, mutta ei päässyt tämän lähelle, koska Jenni seurusteli Aki Nikkisen kanssa. Toni saikin Akista kunnon vihamiehen itselleen. Myöhemmin Toni päätyi seurustelemaan Katjan kanssa. Hämärä liikemies Pasi Ruotsalainen halusi sijoittaa rahojaan ja turvautui Tonin apuun. Toni suostui, mutta halusi oikeasti sijoittaa rahat kohteeseen, joka ei tekisi voittoa. Yllättäen Tonin sijoitus tuotti Pasille runsaat voitot.

2. tuotantokausiMuokkaa

Tonin äiti Eeva Harakka saapui Pihlajakadulle vieraiululle ja kertoi, ettei jaksa enää huolehtia Petristä. Tonin oli hankittava rahaa, jotta Petri voitaisiin sijoittaa hoitokotiin, joten hänen joutui turvautua Pasi Ruotsalaisen apuun.

3. tuotantokausiMuokkaa

(Kesken. Ole hyvä ja jatka!)

5. tuotantokausiMuokkaa

Toni otti yhteyttä Jenniin internetin kautta nimimerkillä sielunveli, muttei paljastanut henkilöllisyyttään ennen kuin tuli itse Pihlajakadulle tapaamaan Jenniä. Jenni oli silloin Amin kanssa Ami kävi hakemassa sipsiä/herkkuja, mutta näki Tonin ovella.Vuonna 2003

6. tuotantokausiMuokkaa

Toni halusi aloittaa uuden elämän Jennin ja poikansa Nikon kanssa, mutta suunnitelmia mutkisti Pihjalakadulla asuva Tonin entinen rakas Camilla Mustavaara. Toni ja Camilla etsivät yhdessä Jennin asunnosta sinne kätkemäänsä rahalipasta. Tonilla oli edelleen velkoja, joita rikollinen Raivo Vihkama kumppaneineen koitti periä. Toni ei pystynyt maksamaan ja koitti epätoivoisesti saada Jennin ja Nikon mukaansa pakenemaan ulkomaille. Camilla soitti puhelun tuntemattomalle henkilölle ja kertoi tälle ettei halunnut enää kuulla Tonista. Toni katosi ja myöhemmin hänet löydettiin jään alta kuolleena.

PerhesuhteetMuokkaa

IsäMuokkaa

Tonin isästä ei ole kerrottu paljon. Hän on eronnut Tonin äidistä Eeva harakasta. Hän harrasti muun muassa metsästystä.

ÄitiMuokkaa

Pääartikkeli: Eeva Harakka

Tonin äiti Eeva Harakka nähtiin toisella tuotantokaudella. Eeva on aina pitänyt hyvää huolta Tonista ja Petristä, mutta Petrin hoitaminen on käynyt hänelle toisinaan raskaaksi. Eevalla oli myös seikkailunhaluinen vaihe, jolloin hän tapaili Seppo Taalasmaata.

SisaruksetMuokkaa

Pääartikkeli: Petri Veijalainen

Tonin isoveli Petri loukkaantui pienenä, kun Toni ampui häntä isänsä kiväärillä. Tästä syystä Petrin henkinen kehitys on pahasti jäljessä ja hän on mieleltään kuin pikkupoika. Toni ja Petri olivat kaikesta huolimatta erittäin läheisiä ja Toni oli valmis tekemään mitä tahansa Petrin eteen.

LapsetMuokkaa

Pääartikkeli: Niko Vainio

Niko Vainio on Tonin ja Jenni Vainion yhteinen lapsi. Kun Toni palasi Pihlajakadulle, hän halusi olla osa poikansa elämää. Jenni väitti aluksi, että Niko on Akin lapsi, mutta isyystesti todisti Tonin olevan pojan isä.

Romanttiset suhteetMuokkaa

JenniMuokkaa

Pääartikkeli: Jenni Vainio

Toni ihastui uuteen kämppikseensä Jenniin, mutta tajusi, ettei voinut saada häntä Akilta. Heidän välillään kumminkin kipinöi, ja myöhemmin Toni ja Jenni päätyivät yhteen. Parilla on yhteinen lapsi, Niko Vainio.

KatjaMuokkaa

Pääartikkeli: Katja Vainio

Toni seurusteli Katjan kanssa, mutta Katja toimi Tonille vain Jennin korvikkeena.

YstävävyyssuhteetMuokkaa

MarkusMuokkaa

Pääartikkeli: Markus Ekholm

Markus Ekholm oli Tonin hyvä ystävä sarjan alkuaikoina. He kävivät silloin tällöin yhdessä pelaamassa squashia.

Vihamieliset suhteetMuokkaa

AkiMuokkaa

Pääartikkeli: Aki Nikkinen

Aki Nikkinen ei sietänyt Tonia, koska Toni oli ihastunut Akin tyttöystävään Jenniin.

RaivoMuokkaa

Pääartikkeli: Raivo Vihkama

Raivo Vihkama oli lainannut Tonille rahaa, mutta takaisinmaksua ei kuulunut, joten Raivo päätti koventaa otteita.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki